REKLAMACIJE, SAOBRAZNOST I GARANCIJA
Poštovani potrošači, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (u daljem tekstu: Zakon) Coex
odgovara za nesaobraznost robe koju prodaje u periodu od 2 (dve) godine od datuma vaše
kupovine. Zakonska odgovornost Coex ne postoji ako isporučena roba:
odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac
pokazao potrošaču kao uzorak ili model;
ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila
poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste
po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i
što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o
posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih
predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.
Izuzetno, ukoliko ste prilikom kupovine obavešteni o kraćem roku odgovornosti za
saobraznost (polovna roba), period odgovornosti za nesaobraznost je godinu dana.
Garancija predstavlja izjavu proizvođača kojom se potrošaču garantuju veća prava nego što
je to propisano Zakonom. Dokumentacija za ostvarivanje prava po osnovu garancije se
obično nalazi u originalnom pakovanju proizvoda. Ukoliko davalac garancije predviđa da se
za ostvarivanje prava mora registrovati ili ulogovati na određeni sajt, potrošač je dužan da
postupi po uputstvima davaoca garancije, kako bi ostvario pravo na istu.
Za uređaje za koje proizvođač ne nudi posebne pogodnosti (npr. ispravno funkcionisanje
stvari u periodu dužem od 2 godine) Coex nije u obavezi da izda garantni list. Garancija
predstavlja voljni korak izdavaoca (proizvođača ili trgovca) kojim on nudi posebne
pogodnosti za potrošača, ali isključivo veće od zakonom predviđenih.
Postupak reklamacije
Potrošač izjavljuje reklamaciju radi ostvarivanja prava po osnovu saobraznosti, garancije,
pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka lično u bilo kom od naših maloprodajnih
objekata.
U svakom našem maloprodajnom objektu postoji posebno određeno i obeleženo mesto i
osobe zadužene za reklamacije kojoj se potrošač može obratiti i izjaviti reklamaciju.
Obaveza potrošača jeste da prilikom izjavljivanja reklamacije priloži račun, kopiju računa,
ugovor o prodaji na daljinu ili bilo koji drugi dokaz o kupovini, kao i da preda uređaj u našoj
maloprodaji. Ukoliko je nešto naknadno kupljeno i ugrađeno u sam uređaj, dužni ste da to
predočite prilikom izjavljivanja reklamacije.
Iako Zakon ne predviđa obavezu da potrošač čuva ambalažu, niti je to uslov za rešavanje
reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti, naša preporuka je da
ambalažu sačuvate radi obezbeđenja sigurnijeg transporta robe u ovlašćeni servis.
VAŽNA NAPOMENA: Obratite pažnju na uslove koje proizvođač propisuje u garantnom
listu izdatom za ispravno funkcionisanje stvari u periodu dužem od 2 (dve) godine, jer je
moguće da kao poseban uslov koji kupac mora da poštuje bude navedeno i čuvanje ambalaže
ili registracija na sajtu.
Prilikom izjavljivanja reklamacije u toku perioda odgovornosti za nesaobraznost treba da se
izjasnite o Vašem zahtevu za rešavanju iste. Prema odredbama Zakona o zaštiti potrošača
imate pravo da birate da li će se nesaobraznost otkloniti opravkom ili zamenom. Ukoliko nije
moguće otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom, odnosno ukoliko bi to
predstavljalo nesrazmerno opterećenje za prodavca, imate pravo da zahtevate umanjenje cene
ili raskid ugovora o prodaji.
U periodu od 6 meseci od kupovine uređaja imate pravo da birate da li će se nesaobraznost
otkloniti zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavite da raskidate ugovor. Ako
se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača,
otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.
Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.
Ukoliko reklamaciju ulažete nakon isteka perioda odgovornosti za nesaobraznost, ističete
zahtev u skladu sa garantnom izjavom koju posedujete.
Nakon što izjavite reklamaciju na jedan od predviđenih načina i dostavite dokaz o kupovini i
uređaj, dobićete pisanu potvrdu ili elektronskim putem će vam biti potvrđen prijem
reklamacije, odnosno saopšten broj pod kojim je vaša reklamacija zavedena u evidenciji
primljenih reklamacija. Nakon toga Coex o svom trošku, iz maloprodajnog objekta, šalje
reklamiranu robu u ovlašćeni servis koji je jedini merodavan da proceni da li je roba
saobrazna ugovoru ili nije. Nakon prijema nalaza od strane ovlašćenog servisa, a u roku od 8
dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskm putem ćemo vam odgovoriti na
izjavljenu reklamaciju.
U slučaju da se reklamacija prihvata, ista će biti rešena u periodu od 15 dana od dana
podnošenja reklamacije, odnosno u periodu od 30 dana od dana podnošenja reklamacije
ukoliko je u pitanju tehnička roba u skladu sa vašim zahtevom. Uređaje pristigle sa servisa, a
za koje je reklamacija prihvaćena, coex vraća potrošaču. Potrošač je dužan da svoj uređaj
preuzme ili omogući njegovo dostavljanje najkasnije u roku od 30 dana od trenutka kada je
dobio obaveštenje da je roba popravljena i spremna za preuzimanje - isporuku. Nakon isteka
tog perioda smatraće se da se potrošač na nesumnjiv način odrekao prava svojine na uređaju,
te isti prelaze u svojinu Coex, u skladu sa Zakonom o osnovama svojinskopravnih odnosa
("Sl. list SFRJ", br. 6/80 i 36/90, "Sl. list SRJ", br. 29/96 i "Sl. glasnik RS", br. 115/2005 - dr.
zakon).
Ako se reklamacija ne prihvata (npr. slučajevi fizičkog oštećenja ne spadaju u nesaobraznost
ili neadekvatnog korišćenja), potrošač snosi troškove slanja robe na servis i troškove
dijagnostike kvara prema cenovniku ovlašćenog servisa.
Pravo na reklamaciju i besplatno servisiranje od strane Coex potrošač gubi u slučaju
neadekvatnog rukovanja uređajem i njegovim korišćenjem koje nije u skladu sa uputstvom za
upotrebu, kao i u slučaju da su vršene bilo kakve popravke ili pokušaji popravki od strane
neovlašćenih lica.
Posle isteka zakonskog roka saobraznosti robe (2 godine), potrošač je sam odgovoran za
slanje robe na servis i snosi troškove slanja, primanja robe i popravke. Spisak servisa
isporučuje se zajedno sa dokumentacijom koja ide uz robu a pojedini proizvođači daju samo
podatke o centralnom ovlašćenom servisu koji kupca dalje preusmerava na njemu najbliži
ovlašćeni servis.
Coex će rado izaći u susret potrošačima i pomoći im oko informacija o servisima posle isteka
zakonskog perioda saobraznosti.